Działasz lokalnie ze swoją firmą? Oferujesz sprzęt AGD i elektronikę w danym mieście lub regionie? Postaw na marketing lokalny! Reklama lokalna to metoda na przedstawienie wizerunku firmy w sieci. Na co się składa? Czym jest Google Moja Firma i dlaczego warto mieć na nim wizytówkę swojego biznesu? Jak się promować w mediach społecznościowych? Sprawdzamy!
Co to jest lokalne SEO?
Marketing lokalny to rodzaj segmentacji rynku. Polega na opracowaniu planów marketingowych, które ukazują różnice między lokalizacjami w zakresie potrzeb, preferencji czy zainteresowań. Lokalne SEO jest skierowane na docelowy rynek. W ten sposób można stworzyć programy marketingowe, które będą odpowiadać potrzebom lokalnych grup klientów.
Prowadzisz sklep z elektroniką i masz stacjonarną siedzibę? Zoptymalizuj treść strony internetowej z użyciem odpowiednich słów kluczowych. Powinny zawierać różne miejsca czy obszar obejmowany przez Ciebie zasięgiem. Dzięki temu Twój serwis będzie wyżej w wyszukiwarce dla internautów, którzy będą szukać produktów AGD w danym mieście czy regionie.
Optymalizacja strony WWW a lokalny marketing
Firma w sieci dobrze, aby miała lokalny charakter. Istotne są również frazy kluczowe, które będą pasować do miejscowości, w której działasz. Przykładem może być prowadzenie firmy z AGD w Warszawie i dodanie na stronie WWW symboli miasta. Równie ważne są słowa kluczowe, które są związane z lokalną specyfiką. Ważny jest dobry research. Przykład: „outlet agd Warszawa”. Poza tym nie zapomnij o długich ogonach, czyli długich słowach. Przykład: „zestawy agd do zabudowy Kraków”.
Landing pages a wizerunek firmy
Pozycjonowanie lokalne to także landing pages. Są to strony docelowe, które umożliwiają bezpośrednią sprzedaż produktów AGD i elektroniki. Istotne jest właściwe zlokalizowanie. Dzięki landing pages przykujesz uwagę internautów do treści i zachęcisz go do działania. Serwis wyświetla się po kliknięciu w reklamę. Jest to baner lub link reklamowy.
Dane teleadresowe powinny się znajdować w miejscach na stronie i w Internecie. Dobrze, aby obejmowały:
nazwę Twojej firmy,
adres,
telefon,
adres URL strony WWW.
Najlepiej, aby znajdowały się w stopce i w zakładce „Kontakt”.
Lokalne SEO a reklama w mediach społecznościowych
Jak wynika z badań DataReportal, z mediów społecznościowych w Polsce korzysta aż 72% internautów. Największym zainteresowaniem cieszy się Facebook, następnie Instagram czy TikTok. Warto także pomyśleć nad profilem na LinkedIn. Chcesz wypromować swoją lokalną firmę? Bądź obecny w Social Media! Prowadzenie profilu powinno być przeprowadzane systematycznie. Najlepiej zlecić to specjalistom. Płatne promowanie czy remarketing to podstawa.
Google Moja Firma
Oprócz pozycjonowania off-site warto się zastanowić nad profilem firmy z AGD w Google Moja Firma. Jest to narzędzie, dzięki któremu dotrzesz do większej liczby klientów. Dzięki czynnościom z zakresu SEO lokalnego będziesz mógł poprawić wizerunek firmy w sieci. Jest to ważne, gdyż internauci klikają w wysokie pozycje. Zaoszczędzisz czasu i pieniędzy dzięki pozycjonowaniu ogólnokrajowych fraz. Poza tym dotrzesz do klientów korzystających z mobilnych urządzeń. Używa ich, jak podaje Gemius w raporcie „E-commerce 2022” 75% internautów. W dodatku lokalne frazy wiążą się z mniejszą konkurencyjnością. Inaczej słowa kluczowe. W ten sposób otrzymasz szybsze efekty.