Według raportu Interaktywnie, w 2021 roku aż 71% małych firm miało stronę internetową. Co to dla ciebie oznacza? Jeśli nie jesteś online, umykają ci klienci. Może się wydawać, że branża edukacyjna nie pasuje do działań promocyjnych w sieci. To błąd. Jeśli chcesz dotrzeć z atrakcyjną ofertą swojej placówki do rodziców i potencjalnych uczniów czy studentów, musisz zadbać o widoczność. Do tego niezbędna jest strona WWW. Zobacz, jak ją założyć i jak wykorzystać w cyfrowej komunikacji.
Dlaczego warto zbudować stronę internetową szkoły?
Godzimy ze sobą w życiu dwa światy: realny i wirtualny. Jeśli chcemy się czegoś dowiedzieć, wchodzimy do Internetu. Sprawdzamy informacje, porównujemy oferty, produkty i usługi. Sięgamy po opinie internautów, by podjąć najlepszą decyzję. Nie inaczej jest przy wyborze szkoły dla dziecka, uczelni czy kursu.
Bycie online działa na korzyść placówki edukacyjnej, bo świadczy chociażby o jej postępie. A jeśli na stronie internetowej uczelni brakuje jakichś informacji, wywołuje to frustrację w użytkownikach.
Codziennie podejmujemy wiele decyzji. Brakuje nam czasu, pomimo, paradoksalnie, rozwiązań, które mają pomóc nam trochę czasu odzyskać. Możliwość porównywania różnych opcji edukacyjnych bez wychodzenia z domu, jest nie luksusem, ale normą. Jeśli nie wpisujesz się w aktualne normy, wypadasz z obiegu.
Jakie konkretne korzyści wiążą się z posiadaniem strony WWW w branży edukacyjnej?
Prezentacja oferty edukacyjnej 24/7.
Możliwy e-learning.
Możliwość wirtualnego przedstawienia szkoły czy uczelni osobom, które nie mogą zjawić się na miejscu, by skorzystać np. z dni otwartych.
Wizytówka w sieci z danymi kontaktowymi dla zainteresowanych.
Szansa na kreowanie wizerunku firmy szkoleniowej lub uczelni.
Szybsze docieranie do odbiorców poprzez działania promocyjne.
Często łatwiejszy kontakt z wieloma odbiorcami naraz.
Możliwość informowania o aktualnościach, zmianach i publikowania ważnych komunikatów.
Analiza odwiedzających stronę.
Jak powinna wyglądać strona placówki edukacyjnej?
Kluczowymi elementami serwisu prezentującego szkołę są:
Domena – dopasowana do branży. Dobrze, by nawiązywała do nazwy uczelni lub innej placówki oświatowej. Przy domenie ważne jest też rozszerzenie. W edukacji zwykle używa się “.edu”. To pierwsza składowa budowania wizerunku firmy w Internecie.
Hosting – na własnym serwerze lub przestrzeni wykupionej u dostawcy (najczęstsza opcja). Przed wyborem firmy hostingowej upewnij się, że gwarantuje bezpieczne przechowywanie danych, tworzenie kopii zapasowych oraz wystarczającą pojemność na twoje dane.
Bezpieczeństwo – czyli certyfikat RODO oraz SSL (chociażby w przypadku logowania na konto studenta).
Przyjazny UX – czyli projekt strony, który wywołuje dobre wrażenia u użytkowników. Powinna być ona czytelna, intuicyjna (nawigacja), szybka i atrakcyjna wizualnie. Stronę szkoły językowej lub wyższej może odwiedzać wiele osób. Wszyscy będą chcieli szybko odnaleźć potrzebne informacje czy załatwić sprawę online. Musisz im to u siebie umożliwić.
Responsywność – serwis powinien wyświetlać się dobrze na różnych urządzeniach. Weź pod uwagę to, że zwykle nie rozstajemy się z telefonem.
Poza tym potrzebujesz jeszcze wygodnego CMS, z poziomu którego będziesz zarządzać treścią na stronie placówki. Warto zainwestować w copywritera, który napisze treści na stronę główną i podstrony, dobrze indeksujące się w wyszukiwarce. Opracuje również skuteczne wezwanie do działania, by zachęcić do wybrania właśnie twojej oferty edukacyjnej.
Przydadzą się też wysokiej jakości zdjęcia. Możesz pokazać w nich wnętrze sal czy nauczycieli. Wszystko, co działa na korzyść placówki i pracuje na jej zaufanie.
Jak poprawić wizerunek firmy?
Podsumowując, bądź widoczny w sieci. Daj się poznać przyszłym uczniom! Strona internetowa to obecnie podstawa wszelkiej działalności. Jej posiadanie wiąże się z wieloma korzyściami, które przedstawiliśmy wyżej. Dla szkoły czy uczelni wygodniejsze jest także przekazywanie komunikatów masowo, na stronie. Placówka jest online, a więc na wyciągnięcie ręki.
Chcesz, by inni cię znajdowali? Zależy ci na dotarciu do nowych, potencjalnych kursantów? Wyjdź do nich – tam, gdzie faktycznie są, czyli w sieci. Daj o sobie znać, a sami będą się z tobą kontaktować!